By viewing the video, you agree to a data transmission to Youtube.The data processing by Youtube is governed by their privacy policy.More Information

For anden sæson i træk fungerede La Biosthétique Paris som officiel beauty-partner ved Berlin Fashion Week. La Biosthétique står således også bag hårstylingen og makeup-koncepterne hos Marc Cain.


Berin, 3. juli 2018: Berlin Fashion Week er ved at komme op i omdrejninger og hilser sine gæster fra den internationale modeverden velkommen med vidunderligt sommervejr. Mens de første shows inden for rammerne af den officielle modeuge er i gang på locationen E-Werk i Berlins centrum, er en tæt strøm af mørke limousiner på vej mod hovedindgangen til Westhafen Event & Convention Center.

Traditionen tro præsenterer Marc Cain sin nye kollektion tirsdag aften. Dette er hver gang ensbetydende med tilstedeværelsen af talrige prominente på og langs runwayen. Også denne gang myldrer utallige fotografer og kamerahold foran indgangen til Marc Cain Fashion Show i håb om at spotte nogle af de kendte forud for præsentationen af kollektionen "Le Riad". De fremmødte bliver ikke skuffet. Mens den synkende sol forvandler Berlins Westhafenkanal til et glimtende hav af stjerner, vrimler det med ægte stjerner på den røde løber. Marc Cain er særligt populær hos såvel kendte som influensere. I forreste række kunne man bl.a. se Veronica Ferres, Annemarie Carpendale, Joy Denalane, Bettina Zimmermann, Marie Bäumer, Liv Lisa Fries, Stefanie Giesinger samt medlemmerne af bandet The Boss Hoss. Desuden kunne man få øje på repræsentanterne fra de vigtigske magasiner - heriblandt Beatrice Graf (Vogue) og Marie von den Benken (Stern/Nylon).

Marc Cain Spring/ Summer 2019 "Le Riad"

 

Der blæser en orientalsk vind gennem Berlins Westhafen: Marc Cain bortfører sit publikum til en rejse gennem den 1960'ernes Marrakech, som var et hotspot for datidens jetsettere. Kollektionen domineres af raffinerede mønstre, stærke farvesignaler og kraftige pastelfarver, og den vækker kritikernes og VIP'ernes begejstring med sit potpourri af forskellige kulturer og etniske tilhørsforhold såvel som den feminine og flydende kombination af traditionelle afrikanske og moderne påvirkninger. Marc Cain viste også stjernepotentiale på catwalken: "Le Riad"-fashion showet blev åbnet af den internationale supermodel Isabeli Fontana. Pressen var også særdels opmærksom på den 19-årige Talia Graf. Hun er niece til den tyske tennislegende Steffi Graf, og Marc Cains modeshow var hendes debut på catwalken i Berlin.



Hår og makeup fra "1001 Nat"

 

Uanfægtet af fotografernes blitzlys styler La Biosthétique's 40 mand store team (som bl.a. omfatter Alexander von Trentini, Christian Fritzenwanker, Markus Loboda, Kathrin Zenk, Tim Schädlich, Marion Ganse, Serdal Bengi, Yvonne Wengler, Annett Esser und Maja Botic) ikke blot modellerne, som Marc Cain sender ind på runwayen for at præsentere den nye forårs- og sommerkollektion 2019, men også prominente gæster som modellen Stefanie Giesinger, skuespilleren Marie Bäumer og den hollandske model Marvy Rieder i Salon Goerner & Company. La Biosthetiques team ledes af International Creative Director Alexander Dinter og International Make-up Artist Steffen Zoll. Timer forud for Marc Cains show sørger de for at omsætte charmen og fortryllelsen fra Marrakech i modellernes frisurer og makeup.



International Creative Director Alexander Dinter

"Le Riad er ensbetydende med turban og bånd. Dette har også præget frisurerne, og vi har derfor arbejdet med klassiske 'pony tails' placeret på baghovedets midte. De er blevet fønet enkelt og klassisk, samlet med en elastik og gemt under håret. Herover placerede vi så turbanerne. Til modeller med kortere hår stylede vi en klassisk knude. Til stylingen anvendte vi bl.a. vores nye produkt 'Light Defining Cream', som kontrollerer håret uden at tynge det. Herved skabte vi et afslappet og velplejet look, som spejler Marrakech-temaet helt perfekt."


International Make-up Artist Steffen Zoll

"I forbindelse med makeuppen til dette look skal man være opmærksom på, at huden fremstår transparent og 'sandet' - som om solskinnet rammer en ørkenklit af sand. Som basis har vi bl.a. anvendt 'Daily Highlighter', og vi har brugt eyeliner til at fremtrylle udtryksfulde sfinks-øjne. Læberne fremhævede vi med gloss i farven 'Nougat Cream'."

La Biosthétique Paris er glad og stolt over at have kunnet bidrage med en lille del til den store succes, som Marc Cain havde med sin nye kollektion, udtaler Felix og Jean-Marc Weiser fra La Biosthétique.

Her er produkterne til Marc Cains Marrakech-look: