By viewing the video, you agree to a data transmission to Youtube.The data processing by Youtube is governed by their privacy policy.More Information
Det sædvanlige trafikkaos på Potsdamer Platz i Berlin en tirsdag aften. Biler, som kører langsomt gennem vejkrydsene. Nogle kører mod Brandenburger Tor, andre ned ad Leipziger Straße mod centrum. Eller ned ad Potsdamer Straße mod det gamle Vestberlin og Kurfürstendamm. Det skarpe lys fra Sony Center og Hotel Marriott spejler sig i den slud, som lægger sig på gaderne. Et knudepunkt i den indre by. Lysreklamer gør opmærksom på Berlin Fashion Week. Knap 100.000 besøgende, kendte, modeller og influensere har fundet vejen til Berlin til Fashion Week Fall/Winter 2018.
Som altid er Marc Cains locations usædvanlige og imponerende. Det var også tilfældet i forbindelse med denne Fashion Week. I år modtog Marc Cain sine gæster på metrostationen Potsdamer Platz i et miljø, der spænder fra urban storbygraffiti til chic lounge. Her er der normalt voldsom trængsel. Men på denne tirsdag i januar haster ingen pendlere gennem gangene. Oppe på selve Potsdamer Platz viser en kæmpestor Marc Cain-ballon vej hen til indgangen. Via rulletrapperne, som normalt transporterer pendlerne ned til perronerne, når Marc Cains gæster frem til en eksklusiv verden, der kun består for en enkelt aften: "Members Only" er både navnet på Marc Cains nye kollektion og aftenens show.
Nogle timer før den første model gik ned ad catwalken, var der ingen kendte i syne. Backstage-området tilhørte helt og holdent modellerne og aftenens hemmelige stjerner - nemlig La Biosthétique's hår- og makeup-team. Alexander Dinter, International Creative Director hos La Biosthétique, havde udvalgt nogle af de dygtigste og mest erfarne stylister fra La Biosthétique's saloner til det internationale team, der skulle løfte opgaven til Berlin Fashion Week. I løbet af få dage havde de skabt et beauty-koncept til Marc Cains modeller, som helt perfekt fremhæver den nye kollektions filosofi og look. Få timer før showets start arbejdede de koncentreret med at klargøre mere end 30 modeller samtidig. En opgave, som kun mestres af et enestående team, som arbejder topprofessionelt sammen. Hvert eneste trin skal passe, og timingen skal være helt perfekt, når tiden er så knap.
Såvel fagpressen som tilskuerne var enige: Dette look supplerede Marc Cains fantastisk mangfoldige, moderne og innovative kollektion helt perfekt. Det afrundede kollektionen på en harmonisk måde og gjorde showet til ét stort samlet kunstværk.