By viewing the video, you agree to a data transmission to Youtube.The data processing by Youtube is governed by their privacy policy.More Information

Marc Cain overraskede ved at præsentere sin efterårs- og vinterkollektion på baggrund af et urbant hotspot overmalet med graffiti. La Biosthétique deltog som showets officielle beauty expert og leverede den passende makeup og hårstyling.


Det sædvanlige trafikkaos på Potsdamer Platz i Berlin en tirsdag aften. Biler, som kører langsomt gennem vejkrydsene. Nogle kører mod Brandenburger Tor, andre ned ad Leipziger Straße mod centrum. Eller ned ad Potsdamer Straße mod det gamle Vestberlin og Kurfürstendamm. Det skarpe lys fra Sony Center og Hotel Marriott spejler sig i den slud, som lægger sig på gaderne. Et knudepunkt i den indre by. Lysreklamer gør opmærksom på Berlin Fashion Week. Knap 100.000 besøgende, kendte, modeller og influensere har fundet vejen til Berlin til Fashion Week Fall/Winter 2018.

Fashion i metrotunnellen

Som altid er Marc Cains locations usædvanlige og imponerende. Det var også tilfældet i forbindelse med denne Fashion Week. I år modtog Marc Cain sine gæster på metrostationen Potsdamer Platz i et miljø, der spænder fra urban storbygraffiti til chic lounge. Her er der normalt voldsom trængsel. Men på denne tirsdag i januar haster ingen pendlere gennem gangene. Oppe på selve Potsdamer Platz viser en kæmpestor Marc Cain-ballon vej hen til indgangen. Via rulletrapperne, som normalt transporterer pendlerne ned til perronerne, når Marc Cains gæster frem til en eksklusiv verden, der kun består for en enkelt aften: "Members Only" er både navnet på Marc Cains nye kollektion og aftenens show.

45 år med Marc Cain

Marc Cain blev grundlagt i 1973, og i dag kan man ikke forestille sig Berlin Fashion Week uden deltagelse af den tyske modeskaber. Marc Cains shows har ry for at tiltrække de kendte, og ved denne aftens show sad der da også talrige kendisser fra film, musik og tv på forreste række. Bladt gæsterne til "Members Only"-showet var bl.a. Lena Meyer-Landrut, Stefanie Giesinger, Veronica Ferres, Yvonne Catterfeld, Frauke Ludowig, Victoria Swarovski og Lena Gercke samt cremen af tyske influensere. Hos Marc Cain samler de kendte sig imidlertid ikke blot langs catwalken, men også på den. Her kunne man i år bl.a. opleve Victoria's Secret-modellen Georgia Fowler. Sammen med de andre modeller fremviste hun et stort og varieret udvalg af looks. Endnu engang kombinerede Marc Cain pailetter, pels, jakkesæt, ternede mønstre, blomstermotiver, jakker, lysende og diskrete farver, gennemsigtige elementer, sølvfarvede applikationer, brogede leopardprint og elegant aftengarderobe. Det er ikke mange, som mestrer samtlige modekategorier. Igen i år er dette lykkedes på imponerende vis for Marc Cain.

Stjernerne bag stjernerne

Nogle timer før den første model gik ned ad catwalken, var der ingen kendte i syne. Backstage-området tilhørte helt og holdent modellerne og aftenens hemmelige stjerner - nemlig La Biosthétique's hår- og makeup-team. Alexander Dinter, International Creative Director hos La Biosthétique, havde udvalgt nogle af de dygtigste og mest erfarne stylister fra La Biosthétique's saloner til det internationale team, der skulle løfte opgaven til Berlin Fashion Week. I løbet af få dage havde de skabt et beauty-koncept til Marc Cains modeller, som helt perfekt fremhæver den nye kollektions filosofi og look. Få timer før showets start arbejdede de koncentreret med at klargøre mere end 30 modeller samtidig. En opgave, som kun mestres af et enestående team, som arbejder topprofessionelt sammen. Hvert eneste trin skal passe, og timingen skal være helt perfekt, når tiden er så knap.

Modern City Girl

"Makeup-lookets motto var 'Modern City Girl'," fortæller den internationale makeup-kunstner Steffen Zoll. "Det passer til locationens metroscenarie og til selvbevidste unge kvinder, som ikke er bange for mode og makeup. Til at forberede makeuppen har vi anvendt vore vigtigste plejeprodukter, nemlig La Capsule Hydratant og Elixier Vitalité. Som basis anvendte vi Extreme Stay Foundation og Teint Correcteur. For at skabe lidt kontur har vi tonet Earth Glow Gel helt blødt ud over kinderne. Derefter markerede vi øjnene med Magic Shadow i Cool Brown og Cappuccino. Linjen mellem øjet og de nederste vipper fremhævede vi med Pencil for Eyes i Mocha Silk. Den tynde øjenlågsstreg er sat med Smart Liner i farven Brown Lilac og valgt, så den passer til Perfect Volume Mascara i farven Dark Plum. Til sidst anvendte vi True Color Lipstick i farven Baroque Rose på læberne. Læbefarven blev duppet på med fingrene, og læbehjertet blev fremhævet en smule ekstra med Glamour Kit Silver."



International Make-up Artist Steffen Zoll

Urban Afro

"Marc Cain ønskede, at også hårets look skulle være modigt og selvbevidst," siger Alexander Dinter, International Creative Artist hos La Biosthétique. "Kravet var et vildt afro-lignende look. Vi har kun arbejdet med tre produkter. Først påførte vi Curl Protect & Style i det tørre hår, rullede håret op på folie og varmede det op med glattejern. For at give håret lidt hold anvendte vi Formule Lacque Fine, da vi redte det ud. Herefter anvendte vi Intense Styling Creme fra Botanique-serien efter behov. Den er helt fantastisk, fordi den tilfører håret fugtighed og pleje, men samtidig er meget mat. Herved får håret en helt særlig tekstur, bliver uroligt og opnår en afro-lignende frizz."



International Creative Director Alexander Dinter

Blikfang på catwalken

Såvel fagpressen som tilskuerne var enige: Dette look supplerede Marc Cains fantastisk mangfoldige, moderne og innovative kollektion helt perfekt. Det afrundede kollektionen på en harmonisk måde og gjorde showet til ét stort samlet kunstværk.